onsdag 8 april 2009

Konstrundan i Skåne 2009

Konstrundan Påsken 2009
ÖresundArt´s Samlingsutställning
Långfredagen 10 april - Annandag Påsk 13 april
kl. 10-18
Markvägen 1, Bjärred

17 konstnärer ställer ut!

Nedan kan du läsa om några av dem. . .

Elsie Storck Rönbeck

Malmöbo. Utbildning vid Essemskolan (oljemålning), Gerlesborgsskolan (akvarell) och Munka Ljungby Folkhögskola (porträtt).

Målar idag med akryl och akvarellfärger. Glada, spontana och varierande motiv i starka färger. Elsie har deltagit i jurybedömda utställningar såsom Krapperups Konsthall, Väsby Konsthall, Rådhuset i Malmö, Artista Donna i Helsingborg och Vadstena slott.

Elsie är medlem i Svenska Konstnärsförbundet och Skånska Konstnärsgillet.

”Jag målar det som gör mig på gott humör. Allt från storkar, skelett, hundar, blommor, naturmotiv, ben och fötter till porträtt.”

Se fler verk av Elsie Storck Rönbeck på http://www.oresundart.se/elsie_storck_ronbeck.html


Elsie Storck Rönbeck

Zoritza Jukic

Zoritza Jukic är Dipl. Psykoterapi & Samtalskonsult. Alternativ terapeut, författare och konstnär.
"När jag målar fylls jag av fantastisk glädjefull energi, kärlek och ro och detta önskar jag kunna förmedla till Dig som beskådar mina verk. Jag målar med akryl på duk och akvarell papper."

Läs mer om Zoriza på http://www.mizogallery.dinstudio.se/

Zoritza Jukic

Caroline Örnstedt

”Kan man måla med själen? I så fall gör jag det. Varje tavla jag målar är unik på det sättet att det finns bara en som ser ut som just den du nu precis har betraktat. I varje målning har jag ristat in en symbol som representerar själen." - Caroline Örnstedt
Caroline bestämmer aldrig innan hon målar vad motivet ska bli. Det växer fram tillsammans med en känsla under målningens gång.

Läs mer om Caroline på http://www.linodesign.se/

Caroline Örnstedt

Lisa Formare

Läs om Lisa Formare här: lisaformare.com

Lisa Formare

De övriga utställande Konstnärerna är: Anna Berndtson, Joe Eagan, Ida Ketonen, Thomas Hansson,Simon Ward, Liselott Marklund, Jessica Rydenius, Daniel Johansson, Zoritza Jukic, Annika Holmander,Håkan Svensson, Caroline Örnstedt, Johan B,Elsie Storck Rönbeck, Lisa Formare, Marie Adler och Jenni Berndtson

Ladda ner din alldeles egen inbjudan i PDFformat på: oresundart.se

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: