onsdag 8 april 2009

Konstrundan 2009, deltagande konstnärer

Bild: Jenni Berndtson
Konstrundan Påsken 2009
ÖresundArt´s Samlingsutställning
Långfredagen 10 april - Annandag Påsk 13 april

kl. 10-18

Markvägen 1, Bjärred

På Fredag är det dags för ÖresundArt´s Samlingsutställning under konstrundan.
Läs på redan nu om de utställande konstnärerna...


Anna Berndtson

”Jag är först och främst performancekonstnär. Jag arbetar i första hand med performances i form av ”long duration living installation”. Jag försöker att inte fastna i teman eller material och ändrar ständigt på mina verktyg och på mina infallsvinklar. Jag arbetar också med korta performances och samarbetar med andra konstnärer.”

Under de senaste åren har Anna utvidgat sitt konstnärliga uttrycksmedel utöver performancekonstens gränser. Ändå bär även dessa konstverk det performativa som huvudkännetecken, oavsett om det är foto, video eller installation.

Besök Annas websida för mer information om performances och om andra konstverk: http://www.berndtson-art.net/


Anna Berndtson

Joe Eagan

Född 1976 i Kanada och har bott i Sverige sedan 2000.

”Jag använder mig mestadels av akrylfärg och experimenterar mycket med självlärda tekniker för att skapa dramatiska effekter i mina tavlor.”
Mer Tavlor och info om Joe Eagan här . . .

Joe är också Stand-up komiker och hans hemsida är verkligen värd ett besök.
Besök http://www.joestandup.com/ för mer info om hur du bokar Joe till nästa företagsfest, kick-off, eller varför inte bröllop?

Joe ställer även ut tillsammans med Ikis. Samlingsutställningen med Ikis hittar man i ”Magasinet i Trolleholms slott”, 10 – 13 april kl. 10.00 – 17.00


Joe Eagan


Thomas Hansson

Thomas trivs bäst i ateljén i huset på landet. Thomas konstintresse tog avstamp redan i unga år, i graffitins värld. Efter långa och krokiga vägar genom akryl, grafik, tusch och akvarell har han nu hittat oljefärgen, ett medium som passar honom bra.
Idag målar Thomas mestadels i olja på duk. Samtidigt som han inte är rädd för att då och då snegla tillbaka på gamla favorittekniker.




Thomas Hansson


Jenni Berndtson

http://www.jbdesign.nu/


Jenni Berndtson

PS.

Marija Fazekas

Öresundartmedlem Marija Fazekas kunde tyvärr inte närvara i Bjärred i år men visar istället grafik, pastell och keramik i ateljén på Haspelvägen 22 i Malmö.

Vernissage den 10 april, med ateljén öppen för besök mellan 11.00 - 17.00 alla dagar.
Marija Fazekas



De Utställande Konstnärerna i Bjärred är: Anna Berndtson, Joe Eagan, Ida Ketonen, Thomas Hansson,Simon Ward, Liselott Marklund, Jessica Rydenius, Daniel Johansson, Zoritza Jukic, Annika Holmander,Håkan Svensson, Caroline Örnstedt, Johan B,Elsie Storck Rönbeck, Lisa Formare, Marie Adler och Jenni Berndtson

Inga kommentarer: