söndag 5 april 2009

Konstrundan 2009

ÖresundArt´s Samlingsutställning under konstrundan närmar sig med stormsteg.
Här kommer en liten förhandstitt på några av de utställande konstnärerna.

Simon Ward

Simon kommer från Australien men har bott i Sverige i snart tre år.

”Jag började rita redan när jag var liten men det var inte förrän nyligen som jag började måla på min fritid. Min stil är inte någonting som jag kan definiera. Om jag känner för att måla så målar jag och tavlan utvecklas under resans gång. ” - Simon Ward



Simon Ward

Liselott Marklund

”Att skapa, att känna kreativiteten flöda... sinnligt, passionerat, ger glöd, näring och tillfredställelse till själen, till jaget. . .” - Liselott Marklund

Creations by Lisa - art from within
creationsbylisa.nu


Liselott Marklund

Jessica Rydenius Varén

”Att skapa, framför allt genom teckning och måleri, har alltid varit en stor del av mitt liv. Numera har jag förmånen att arbeta som bildlärare.Jag skapar i många olika material men målar allra helst med akryl- och oljefärg. Ett återkommande motiv är människofigurer, ofta på temat den lilla människan i en stor värld.” - Jessica Rydenius Varén


Jessica Rydenius Varén

Daniel Johansson

”Jag har en förkärlek för landskaps-fotografering och vackra miljöer och har som målsättning att skapa vackra fotografier som kan hängas på väggen som en fin tavla. ”

Daniel arbetar mycket med befintligt ljus och med hjälp av dagens avancerade tekniska möjligheter lyckas han efterlikna hur ögat ser miljön. Därför skiljer sig ibland Daniels fotografier ganska mycket från traditionellt foto.

www.photo.net/photos/DanielJohansson



Daniel Johansson

Marie Adler

”Färger av alla kvaliteter och nyanser,Lera, papper, dukar, trä, kakel…Fantasi och inspirationAlla möjliga sorters djur och figurerAtt skapa utan gränser är en dröm som blivit verklighet.Det är ett sätt att leva” - Marie Adler

http://www.marieadler.com/



Marie Adler

Mer info om de övriga konstnärererna förljer inom kort här på bloggen



Konstrundan Påsken 2009
ÖresundArt´s Samlingsutställning
Öppettider:
Långfredagen 10 april - Annandag Påsk 13 april
kl. 10-18
Markvägen 1, Bjärred

De Utställande Konstnärerna är:
Anna Berndtson, Joe Eagan, Ida Ketonen, Thomas Hansson,Simon Ward, Liselott Marklund, Jessica Rydenius, Daniel Johansson, Zoritza Jukic, Annika Holmander,Håkan Svensson, Caroline Örnstedt, Johan B,Elsie Storck Rönbeck, Lisa Formare, Marie Adler och Jenni Berndtson

Ladda ner din alldeles egen inbjudan i PDFformat på:
oresundart.se



Andra bloggar om: , ,



1 kommentar:

Lisa Marklund sa...

Ska bli så himla spännande, jag längtar :-)
Kram Lisa