måndag 10 mars 2008

Älskade Deadlines . . .

Fjärde delen av min dokumentation av mitt arbete med ”Belgradtavlan”.


Jag älskar deadlines. Det är någonting som händer i min kropp och i mitt undermedvetna. Det är som om kroppen och själen ställer in sig efter en osynlig klocka och sedan händer allting på en gång, precis i rätt tid. Jag mobiliserar alla mina krafter utan någon som helst ansträngning och saker och ting blir gjorda i en rasande fart. All prestationsångest tycks vara borta när en deadline närmar sig.
Jag har sedan många år tillbaka förstått att tidspress är en viktig ingrediens i mitt skapande och jag har faktiskt börjat förlita mig på de flöden som automatiskt går igång varje gång en deadline bestäms. Trots att fenomenet är välkänt blir jag lika imponerad varje gång det inträffar och nu har det hänt igen. Idag eller imorgon kommer min kund in för att hjälpa mig vidare med tavlan och jag hoppas innerligt att vi sätter en ny deadline för nästa etapp i arbetet.

“A wizard is never late, nor is he early, he arrives precisely when he means to”
Gandalf

Inga kommentarer: