tisdag 13 maj 2008

Blogga om att måla + Måla samtidigt = Dålig Idé

Jag har nyligen insett att det här med bollar i luften och koll på läget inte längre verkar vara någonting för mig. Min duktiga flicka har kapitulerat och nuförtiden är jag ganska egoistisk.

Under tidsåldrar har kvinnor hånat män för deras avsaknad av simultankapacitet men jag skulle vilja påstå att män har mer koll på läget än vad de flesta av oss bollande kvinnor någonsin kommer att kunna greppa om. ”En sak i taget” är numera min melodi. Det tar emot och jag får kämpa, men jag har bestämt mig, jag vägrar att stressa.

Man kanske kan kalla det här för en liten förklaring/ursäkt till varför det blev ett glapp i mitt bloggande kring Belgradtavlan, och det är kanske precis vad det är. Men det gick helt enkelt inte att skriva om att måla, samtidigt som jag målade. Paradoxalt? Säkert, men det ingenting som jag tänker analysera i nuet. Jag kan bara konstatera att tavlan blir klar den här veckan och nu sitter jag här och skriver om den igen.

Jag bjuder på en detaljbild idag. Nästa vecka kommer jag att ladda upp bilder på mitt mästerverk på min hemsida, (om jag inte har någonting annat som måste göras samtidigt förståss).

Jenni Berndtson
http://www.jbdesign.nu/


Vuk Stefanović Karadžić
År 1818 utgav Karadžić en serbisk grammatik, som utgör basen för moderna serbiska, kroatiska och bosniska språket. Karadžić välbekanta motto var "Pisi kako govoris, govori kako pises" (Skriv som du talar, tala som du skriver). (wikipedia)

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer: